Isnin, 16 Mei 2011

wakil perodua xjaga hati kastemer!!

sapa penah mengalami masalah dgn perodua? xkesahlah dgn produk or staff or syarikat tu sendiri!  hmm..sy sda kena td.alkisahnya camni..
pagi td tengah semangat mau p keja,bgn awl solat semua..jam 6.10 or 6.15am sy pun keluar mau panaskan enjin  myvi kesayngan.. masukkn kunci..eh,knp x dpt pusing ni? try lg pusingkn kunci utk start..x dpt gak..myb stereng lock? pusing stereng pun okey ja.free..gear pun free..try lg bbrapa kali mmg x dpt..

then mntak abg ipar tlg.. mnlah tau  sy yg silap or x tau guna wlupun sda 2 tahun mivy ni milikku..abg ipar try pun x dpt..sy pun dah neves(thumb print jam 7.00 am)..then kakak pla dtg tlg xdpt jugak..alamak camna ni? smpai jam 7 lebih msh x dpt pusing..so,i decided utk EL jelah..(syg nya cuti aku.huhuhu)..my sis ckp cal perodualah srh dtg tgk sbb dl dia penah ada prob kereta kancil,ada mekanik pero2 yg dtg..so,sy pun tgu lah jam 8 br cal..

jam 8 suku camtu,sy pun cal pero2 buat aduan..girl yg jawab tu kata nnt dia bgtau pomen..nnt drg akn hubungi sy.tunggu smpai tengahari x jugak drg cal..sy pun try cal sbb lmbat sgt (panas ckt)..pastu girl yg jwb my cal tu ckp "kami x ckp org ni.byk kastemer..skang pun waktu rehat(jam 12 lbh)..nnt sy akn tny semula.tp mesti kena dtg tgk jugak ni".kira dia confiden lah wat janji
petang dlm jam 2 klu xsilap,brulah bhgian mekanik cal sy...dia ckp x cukup org.."srh pomen luar dtg tgk dl tpi jgn buka apa2lah."..sktnya hati dgr dia ckp camtu..klu setakat tgk,ank buah sy yg umur 3 thn pun boleh.. bole pla dia srh sy townig ja kreta tu spi servis center..lps tu baru tny apa plat number,address semua.. katanya dia x tau pdhal pagi tu aku x ckp apa pun,semua staff tu dah tau..trmasuklah fon number..mean drg dah ada complete information dlm sistem..cover line lah tu
a few minute later,drg cal lg.kali girl..dia bgtau "kami x boleh dtg kg cik jauh,klu mau boleh towing jelah tp bayar sendiri".sy ckp "x jauh mn pun.sy boleh ulang alik dlm 1 hari,lgpun itu bkn hal sy.sy dah beli produk kmu n pihak kamu mesti menjaga pelanggan".pastu boleh pla dia kenakn sy.dia ckp "so klu cik d sarawak,kami kena dtg srwak ke"? ya Allah,pans ati aku dgr sindiran tu.adaka ptt dia bt camtu pd pelanggan..klu aku dpt myvi tu free,xapa jugak..ni lbh dr suku gaji aku buat byr tp2 bulan..then aku gaduhla dgn dia.pastu dia bg aku ckp dgn bos drg..bos dia ckp "kg cik jauh,xda org mau dtg tu".aku yg mmg sda panas bertambah panas pla dgn bos dia ni.kami berlwan cakap dlm bbrapa minit then tym aku tgh bercakap,boleh pulak dia letak fon camtu ja.sungguh biadab pd pelanggan yg jdi sumber rezeki drg ni.aku mmg xpuas ati btl.klu tau camni,better sy bli dgn dealer lain..tp benda dah jadi kan.ada hikmahnya ssuatu kjdian itu kan..
P/S;skang aku tkt bawa myvi aku kat service center ni.aku dah gdh dgn drg..tkt drg sabotaj pulak.hahaha.. (nauzubillahiminzalik)pdn mukaku.sendiri yg takut..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Next Previous Home
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...