Khamis, 24 November 2011

sukan lagiii...........

salam jumaat yang mulia wahai pembaca2 (kalau ada pembacalah)
semoga kita semua masih hidup dibawah kepercayaan kepada Allah s.w.t
memandangkan hari ni hari jumaat atau yaumul jum'ah..aku nak menulis entri berkaitan sukan dan agama. yelah sukan SEA pun baru berlangsung.. yang mana Malaysia berjaya menduduki tempat keempat dengan 59 emas kan kalau tak silaplah..yelah saya ni lambat sikit kalu math.huhuhu..
dan antara sukan yang banyak menyumbang kepada negara kita ialah berbasikal,akuatik n renang berirama.. (renang berirama tu bukan termasuk akuatik ke?)
so,menyebut tentang renang2 ni terutamanya renang berirama.. saya teringin memberikan sedikit komen tentang peserta2nya dan pakaian2nya yang tersangatlah seksa itu.. bukan apa,sebab ada di antara peserta itu yang beragama islam dan sebagai umat islam,saya rasa ini sangat memalukan dan tidak wajar bagi seorang muslim walaupun mereka ini berdarah campuran orang putih dll..
dulu ada seorang artis wanita ni berpakaian bikini di negara seberang itu dan gambarnya tersebar di internet.. ramai sungguh masyarakt yang marah tetapi dalam hal sukan ini,terang benderang atlet2 tu berpakaian yang hanya menutupi mungkin 30% saja badan mereka n ditonton pula oleh beratus orang di sekeliling kolam plus beratus ribu orang penonton di rumah..tetapi orang tidak marah. bukan maksud saya membela artis tapi maksud saya,jika artis itu berdosa dan haram berpakaian seperti itu,atlet juga begitu. mungkin masyarakat fikir sebab atlet2 tu untuk mengharumkan nama negara so,apa boleh buat.. sempit sungguh pemikiran kita kan??
hari tu,saya tengok sukan bersama anak2 buah yang baru berusia 3 tahun di kaca tv. stesen tv tu ada siarkan juga renang berirama ni.terus anak2 buah saya tegur.. "ee..kenapa diorang pakai camtu?malunya diorang pakai "alam" (seluar dalam) saja.."
bayangkan,budak umur 3 tahun pun tau benda tu salah tapi ramai orang dewasa tak terfikir.. ingatlah, matlamat tidak menghalalkan cara kalau cara itu salah.. mungkin ada baiknya diharamkan saja orang islam menyertai sukan begitu  kecuali pakaiannya ditukar.. seperti kita mengharamkan orang islam menyertai ratu cantik.. wasalam..

tengok atlet ni,dia menutup aurat tapi boleh menang gak                                                   
 
manis je.siap pakai band jenama nike tu

ini lagi hebat..

Tiada ulasan:

Catat Komen

Next Previous Home
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...