Sabtu, 16 April 2011

apa fungsi pompuan2 tu sebenarnya??????

ha, en3 kali ni aku mau tulis pasal sukan permotoran..xkisahlah d malaysia @ luar negara..kebanyakkannya sama ja aku nengok..walaupun aku ni seorang wanita muslimah yg ayu (ceh!!!) n x meminati sukan permotoran,tp aku still mau tulis benda ni...bukan apa,sejak bberapa tahun sudah aku menyimpan prsoalan ni dalam kepala..buat aku bingung n pening ja bila nmpak iklan sukan lumba kereta@motor@F1 ke apa tah..
so,i decided wat en3 sal benda ni.so that i can share pndapat aku..sambil2 meluahkn ketidakpuashatianku pada benda ni.

persoalan aku adalah..APA FUNGSI PARA WANITA @ GADIS2 COMEL N SEKSI TU DI LITAR LUMBA BILA ADA PERTANDINGAN?......yg aku nampak,circuit girl (nama ringkasnya) ni selalu jd tukang pegang payung ja.klu tu upah ja budak sekolah pun boleh..itupun bukan utk para peserta..selalu dorang pakai utk diri sendiri.tp pakaian bukan main..baju adalah dalam 2 inci ja.skirt pla hampir2 x pakai..sudah tu berbelah pulak..lepas tu,girls ni selalunya imported..dr jepun @ korea @ china (dr muka pun boleh tau)..sanggup pulak penganjur tu import girls ni ramai2 bw ke malaysia semata2 utk pegang payung..kadang2 girls ni lebih ramai dapda peserta..paling x pun dorang ni jadi model kenderaan yg bertandinglah..ha,itu pun aku x paham gak..kenapa pla iklankan kereta,pmpuan seksi yg jadi model?apa kaitan???? sampaikan orang berebut tangkap gambar.bukan gambar kenderaan pun tpi pmpuan seksi tuh.. bukankah lelaki yg lebih berkaitan dengan benda2 tu?salahkah klu lelaki yg jadi model?lebih relevan n org pun berebut beli sebab nak nmpak mcm model tu. hmm..saja lah tu nak eksploitasi kaum hawa.bengong sungguh..yg d eksploitasi tu pun sama bengong..dsuruhnya pakai baju baby lepas tu berjemur bawah panas jadi bahan pameran.. entah2 gaji seposen dua...sanggup jugak asal glamer n dpt melancong negara lain.mungkin d negara sendiri,dorang ni penganggur ja.hahaha..

otak jahat aku ada gak terpikir,mungkin girls ni akan jadi hadiah @ ganjaran yg disediakan oleh penganjur untuk para pemenang.siapa tau??? kla macam itulah,aduh kesian sungguh para gadis tersebut...sudahlah dipamerkan macam barang d litar tu,jadi hadiah pulak..lagilah betul2 mcm barang......kalau jenis pelumba yg beriman,macam manalah agaknya dia perlu buat supaya dapat mengelak benda2 camni?hmm..klu aku nak kawin nnt,aku akan berusahalah untuk tidak berkahwin dgn lelaki dr sukan permotoran ni.risau aku.hahaha.. yalah,bila ada pertandingan,mesti ada pmpuan seksi ni..sampaikan kita pun pening n tertanya2.."ini sukan lumba kereta ke pertandingan wanita seksi"? sebab x nampak pun kereta yg nak berlumba..dah tenggelam dengan ramainya wanita seksi..hmm...dunia sekarang macam inilah..nauzubillah.. klu sal wajib pakai pakaian menutup aurat,bantah kemain..cakap kebebasan wanita di eksploitasilah..tp benda yg terang2an camni x pulak dorang terpikir...........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Next Previous Home
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...