Khamis, 25 Ogos 2011

selamat hari raya ~ada sisipan resepi di sini, tak baca rugi!~

inilah kad raya buatan tangan dariku
selamat hari raya
maaf zahir batin
asssalamualaikum semua.. masih adakah org yg sudi berkunjung n membaca entry2 ni? hehehe..
kalau ada alhamdulillah.. klu x pun apa boleh buat.x leh paksa.. tp i still mau buat 1 entry brkenaan hari raya sebab miggu depan hari raya sudah. hehehe.. happynya dapat berkumpul sekeluarga sebab semua adik2 yg sedang belajar pun dapat balik kampung kan. adik bongsu dari UIA akn tiba pd hari esok sabtu n adik yg dari kuching pula tiba hari ahad ni. sorang lg adik yg belajar d sabah ni jugak akan tiba esok @ lusa bergantung pada    dua orang kakak di KK tu nak balik kampung bila.sebab adik2 ni akan menumpang kereta kakak2 tu.  adik yang berkerja di tenom tu sudah start cuti esok n dia balik kampung pakai kereta barulah tu hari ni.hehehe.. begitu jugak dengan abg ipar dari tenom pun akan tiba hari ini jugak..
   cuma kakak yg kelima tu sekeluarga beraya di johor sebelah suami dia pulak tahun ni. sebab sda 2 tahun drg beraya di sini sebelum ni. dan seorang lagi abg ipar pula x taulah dapat cuti @ tidak raya ni.harap dapatlah.
 okeylah ini ada resepi biskut yang sangat simple.. nama    dia sya letak biskut batik sebab mcm kek batik.hehehe..
bahan2..
1 bungkus biskut meri kaler coklat tu
1 cup milo ( boleh jadikan 2 cup jugak)
2 cup oat cepat masak
2 cup kacang tanah yg dikisar kasar
1 tin susu pekat manis
sedikit kismis (klu suka)

caranya..
1. hancurkan biskut meri (halus2)
2.tuang semua bahan kecuali susu ke dalam bekas n gaulkan agar sebati
3. tuangkan susu pekat sedikit demi sedikit bergantung pada keadaan bahan2 tu. klu dah melekat sesama sendiri kira okeylah tu
4. kepalkan n bentukkan bulat
5.salut dengan oat lagi diluarnya
6.dah siap! senangkan?
7.selamat mencuba..

p/s: biskut ni cepat lemau sebab kita basahkan dgn susu kan.so, utk mendptkan biskut yg enak, buatlah biskut ini pada malam raya supaya tetamu x komplen biskut anda masuk angin.hehehe..

Tiada ulasan:

Catat Komen

Next Previous Home
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...